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라온-아토 연말 프로젝트 기획안

by 아이러브비즈니스 2018. 10. 29.
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라온아트.hwp


 

 

라온-아토 연말 프로젝트 기획안

 

 

www.facebook.com/laonato2013

수정 4/ 2013.11.20. 현재

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

목차

 

1. 프로젝트 개요

2. 기획 목표

3. 기획의 방향

4. 행사 기본 계획

5. 행사 특이 사항

6. 예산안

7. 기대 효과

 

 

1. 프로젝트 개요

1-1 팀명 : 라온 아토 (‘즐거운 선물이라는 의미의 순수 우리말)

1-1 프로젝트명 : 나눠보ME 어떤WE (나눠봄이 어떠니?)

1-2 프로젝트 시기 : 1222() 오전 10오후 6

1-3 장소 : 홍대 어울림 마당

야외무대

1-4 운영 방법

: 팀원 10+ 스텝 4(예상) + 자문위원(2) + 자원봉사자 4-6

주변 사람들로부터, 입지 않고 방치해둔 옷들을 지원 받은 후, 그 옷들을 판매하는 플리 마켓을 진행할 예 정입니다. 그리고 플리 마켓을 통해 발생하는 수익금은 도움을 필요로 하는 후원 단체에 전액 기부할 것 입니다.

 

2. 기획 목표

2-1 기획 배경

빨리 빨리를 외치는 세대에서는 소비 생활도 빠르게 변화합니다. 요즘 10대 후반에서 20대 중반의 사람들 은 자신의 물건들을 쉽게 사고 쉽게 버리는 경향이 있는데, 그 중 교체 시기가 가장 짧은 것이 옷입니다. 이러한 인스턴트 식 소비로 인해 중고가 되어버린 옷들을 재활용하는 방법을 고안해보는 과정에서 의미 있 는 활동을 모색하게 되었습니다.

곧 연말이 다가옵니다. 보통 연말에는 기부를 모티브로 한 다양한 행사가 진행됩니다. 중고 옷을 재활용하 기 위한 방법과 기부 행사를 접목시키려던 차에 플리 마켓(Flea Market)’을 떠올리게 되었습니다.

 

2-2 행사의 목표

본 행사를 통해 기부라는 것이 결코 어렵지 않고 누구나 쉽게 참여할 수 있다는 것을 보여주기 위함입니다.

 

2-3 행사의 의미

내가 입지 않는 옷이 다른 누군가에게는 선물이 되는 경험을 통해 누구나 쉽게 후원자가 될 수 있다는 사 실을 깨닫고 더불어 사는 사회를 실현하는데 일조하는 것입니다.

 

3. 기획의 방향

3-1 행사의 컨셉

모금함을 제작하여서 판매 금액을 모금 ( 구매자에게 구매라는 느낌보다 기부라는 느낌을 강조함 )

구매자가 아닌 다른 인원에 대해서도 기부할 수 있음

-> 모금된 금액과 판매한 수입금 전액은 a. 소년소녀 가장 b. 장애아동 등 을 위해 전액 사용예정

 

3-2 행사의 기본 전개 방향

A. 라온아토 행사를 통해 얻은 수익금 전액은 후원사를 통해(굿네이버스, 유니세프; 협조중) 기부가 됩니다.

B. 2차 판매(온라인 수익금) 3차 판매(처분)한 수익금의 일부는 라온아토의 팀 봉사활동의 활동금으로 쓰여 집니다.

C. 판매할 수 있는 옷의 품질과 종류로 객관적인 판매금액 기준을 두어 책정합니다.

(가격 책정 안, 예정)

 

A

B

C

아우터

[ 코트 / 점퍼 / 자켓 / 카디건]

50,000

30,000

10,000

드레스

40,000

20,000

10,000

상의

[ 블라우스 / 티셔츠 ]

20,000

10,000

5,000

하의

[ 치마 / 바지 ]

30,000

20,000

10,000

잡화

[ 구두 / 가방 / 타이 / 악세사리 ]

30,000

15,000

5,000

기타

 

3-3 행사의 접근 point

- 누구나 쉽게 기부에 참여할 수 있게 하고, 나눔의 행복을 공유한다.

- 자신에게 필요성이 떨어진 물품을 통해 나누는 동시에 자신에게도 이익을 제공받을 수 있다.

 

3-4 Communication 전략

(영상 & 사진) 자신이 옷을 벗는 사진이 다른 사람이 입는 사진으로 연결

옷장을 비우고 마음을 채우다

Shall WE, Share WE ?

체온을 나눠요...

나눔 - = +

Share is Not - But +

어디까지 나누어 봤니? (나체 사진... -> 대한항공)

아낌없이 주는 나눔 (아낌없이 주는 나무 모티브)

Share We go!! (sk)

 

 

 

 

 

 

4. 행사 기본 계획

4-1 스케줄

홍보 및 행사 준비 스케줄

1117~ 1120

협찬사 및 후원사 협조 의뢰

1120일 까지

SNS 페이지 개설 및 로고 및 초기 홍보 자료 업로드

지금 ~ 행사당일

SNS를 통한 홍보...

1117~ 1123

장소 확정 및 지원 사항 확인

1124

중간 미팅 화곡역 18

1125

협력사 및 협찬사 확정

11월 말부터 ~ 1218

의류 수집

127, 8일 미팅

진행 사항 확인

1218~ 1221

수집 의류 분류 및 가격 측정

1220~ 1222

물품 구입 및 후원 물품 확보

행사당일 스케줄

09:00 ~ 11:00

행사장 준비 및 물품 진열

11:00 ~ 18:00

물품 판매

15:00 ~ 16:00

공연

18:00 ~ 19:30

마무리 및 수익 계산, 행사장 정리

 

4-2 Promotion flow

<www.facebook.com/laonato2013 페이지 개설>

- SNS페이지 제작 -> 영상 홍보를 통한 좋아요 및 팔로우 확보

-> 아래 이벤트 및 기타 이벤트를 통한 지속적인 관심 유도를 통한 페이지 노출 빈도 증가

4-3 Promotion map

- 페이스북 페이지를 통해 지속적으로 홍보 중

 

5. 행사 특이 사항

5-1 행사별 특이 사항 설명

a. 먹거리 판매 및 기타 부수입에 대한 방안 모색

b. 재능 나눔 (댄스동아리 공연, 소규모 밴드 등, 재능 기부)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. 예산안

6-1 추정 예산

대여 가능한 품목

( 후원사 및 협찬사 협조 가능 시 요청 예정 )

예상금액

마포구청

협조품목

옷 거치대(4), 전시용 대형 테이블(4), 천막(2~3), 난방기구(여분), 마이크, 앰프(2), 조명(4), 전기 릴선, 의자(4), 회의용 테이블(2), 스탠딩 엑스배너 프레임 및 거치대(2세트)

 

KIA 자동차

물품 운송용 레저차량

 

그 외 품목

옷 거치대 용 옷걸이 (여분)

 

제작

 

 

 

현수막(3~4만원), 봉투200(a.프린팅 시 15만원/b.스티커부착 시 5만원), 엑스배너(2, 4만원), 협찬사 티켓 및 쿠폰(200, 4만원) / 구매자확인도장(5천원)

약 최대

27만원

추정

기타 부대시설

 

 

 

어묵, 종이컵(300), 이쑤시개(300), 국자(3), 냄비(3), 부르스타(3),가스(4)

미정/

7만원

 

프로모션 이벤트 (커피 기프티콘 10개 내외)

50,000

* 협찬사와 협의 후 변동 및 조정 있을 예정.

 

7. 기대 효과

7-1 기대효과

a. 옷을 구매하는데 있어 경제적인 부담을 줄여 줍니다.

b. 자원의 낭비를 줄여줍니다.

c. 기부라는 것을 거창하게 생각하던 젊은이들에게 생각의 전환점이 됩니다.

d. 보다 많은 사람들이, 기부를 위한 첫 걸음은 거창한 과정보다 작은 관심과 참여라는 사실을 깨닫게 하고, 이를 통해 더 많은 사람들의 참여를 유도 할 수 있습니다.

 

7-2 협찬사 기대 효과

a. 마케팅에 들어가는 비용 감소 효과를 기대 할 수 있습니다.

b. 사회에 기여를 통해 기업에 대한 긍정적 이미지 향상에 도움을 줄 수 있으며 또한 청소년 및 청년들에게 친근한 기업 느낌을 주는 효과를 기대 할 수 있습니다.

c. 스포츠 산업의 확장과 프로농구의 부흥을 기대할 수 있습니다.

 

7-3 후원사 기대효과

a. 기획에서 들어가는 예산 감소와 쉽게 다가오지 않는 일반인들에게 손쉬운 참여를 통해 많은 사람들에게

후원할 기회 제공이 가능합니다.

b. 후원사 뿐 아니라 협력사를 통한 예산 감소 효과를 기대 할 수 있습니다.

c. 공공기관의 시민 지원활동의 다양성 및 시민과 함께하는 친근한 긍정적 이미지 유도가 가능합니다.

 

7-4 라온 아토 기대효과

a. 우리의 젊음을 나누며 어렵게만 생각하던 봉사와 나눔을 실현하는 기쁨을 누릴 수 있습니다.

b. 3자의 입장이 아닌, 참여자로서 성취감을 이루게 됩니다.

 

 

이상 끝.



Raon-Ato Year-end Project Plan


www.facebook.com/laonato2013

Correction 4th / 2013.11.20. Now


Contents


1. Project Overview

2. Planning Objectives

3. Direction of Planning

4. Basic plan of the event

5. Special Events

6. Budget

7. Expected Effect



1. Project Overview

1-1 Team name: Raonato (pure Korean meaning 'happy present')

1-1 Project Name: Split ME What WE (How about sharing?)

1-2 Project Time: December 22 (Sun) 10 am - 6 pm

1-3 Location: Hongdae Hall



Outdoor stage

Outdoor stage


1-4 How to Operate

: 10 team members + 4 staff members (expected) + advisors (2 members) + 4-6 volunteers

After receiving support from the people who have been left unattended, I will proceed with a flip-market that sells the clothes. And the proceeds from the flip-market will be donated to the sponsoring organization that needs help.


2. Planning Objectives

2-1 Planning background

In a generation that shouts "fast," consumer life changes quickly. Nowadays, people in their late teens and mid-twenties tend to easily and easily discard their items. Among them, clothes are the shortest replacement period. As a result of this instant consumption, we have sought meaningful activities in devising ways to recycle used clothes.

Soon the end of the year. At the end of the year, various events are held with donation motifs. I was reminded of the "Flea Market" in a car that wanted to recycle used clothes and to combine donation events.


2-2 Objectives of the event

The purpose of this event is to show that donation is never difficult and everyone can participate easily.


2-3 Meaning of the event

It is helping people to realize the fact that clothes they do not wear can easily become patrons through the experience of being a gift to someone else and helping to realize a society that lives together.


3. Direction of Planning

3-1 Concept of Event

Make a fundraiser and raise the amount of sales (emphasize the feeling that the donation is a donation rather than a buyer)

Donate to non-purchasers

-> The amount raised and the total amount of the proceeds sold are: a. Boy and girl b. Full use for disabled children


3-2 The basic development direction of the event

A. All proceeds from the Raon Ato event will be donated through Sponsor (Good Neighbors, UNICEF).

B. Some of the proceeds from the second sale (online reward) and the third sale (disposal) will be used to fund Raonato's team service activities.

C. The quality and type of clothes that can be sold are determined based on objective sales amount.

(Price plan, plan)



A

B

C

outer

[Coat / jumper / jacket / cardigan]

50,000

30,000

10,000

dress

40,000

20,000

10,000

top

[Blouse / T-shirt]

20,000

10,000

5,000

pants

[Skirt / pants]

30,000

20,000

10,000

stuff

[Shoes / bag / tie / accessories]

30,000

15,000

5,000

Other



3-3 Access point of event

- Make it easy for anyone to participate in donations and share the happiness of sharing.

- You can also benefit from yourself while sharing your needs with items that are less needed.


3-4 Communication Strategy

(Video & photo) A picture of one's own clothes is linked to a picture of another person

Empty the closet and fill the mind

Shall WE, Share WE?

We share body temperature ...

Sharing ≠ - = +

Share is Not - But +

How far have you divided it? (Nude photo ... -> Korean Air)

Providing generous gifts (generous tree motif)

Share We go !! (sk)







4. Basic plan of the event

4-1 Schedule


Schedule of public relations and event preparation

November 17 - November 20

Sponsorship of sponsors and sponsors

By November 20

Open SNS page and upload logo and initial promotional materials

Now ~ the day of the event

Promotion through SNS ...

November 17 - November 23

Confirmation of location and confirmation of support

November 24

Intermediate meeting - Hwagok Station 18:00

November 25

Confirmation of partner companies and sponsors

From the end of November to December 18

Clothing collection

December 7 and 8 Meeting

Check progress

December 18 - December 21

Collecting clothing classification and price measurement

December 20 - December 22

Purchase and secure sponsorship



Event day schedule

09:00 ~ 11:00

Preparing the event and displaying the goods

11:00 to 18:00

Sale of goods

15:00 ~ 16:00

show

18:00 ~ 19:30

Finishing and profit calculation, organizing the event



4-2 Promotion flow

<www.facebook.com/laonato2013 Opening page>

 - Create SNS page -> Promote your likes and followings through video promotion

                   -> Increased frequency of page exposure by constant interest through the following events and other events


4-3 Promotion map

- Continuing to promote through Facebook pages


5. Special Events

5-1 Explanation of specific events

a. Looking for ways to sell food and other extra income

        b. Talent sharing (Dance club performance, small band, talent donation)


6. Budget

6-1 Estimated Budget


Available Items

(It will be requested when cooperating with sponsors and sponsors)

Expected amount

Mapo-gu Office

Cooperation item

(4), tent (2 ~ 3), heating equipment (extra), microphone, amplifier (2), lighting (4), electric reel, chair (4) ), Conference tables (2), standing X banner frames and cradles (2 sets)


KIA Automotive

Leisure vehicles for goods transport


Other items

Clothes hangers (extra)


making


Banners (2, 40,000 won), sponsor tickets and coupons (200 sheets, 40,000 won), banners (300 ~ 40,000 won), 200 envelopes (150,000 won for printing and 50,000 won for stickers) Buyer confirmation seal (5,000 won)

About max

270,000 won

calculation

Other facilities


(300 pieces), toothpicks (300 pieces), scoops (3 pieces), pots (3 pieces), bouster (3 pieces), gas (4 pieces)

Undefined/

About 70,000 won


Promotional events (10 coffee gifts)

About 50,000 won


 * There will be changes and adjustments after consultation with the sponsor.


7. Expected Effect

7-1 Expected Effect

a. It reduces the economic burden of purchasing clothes.

b. Reduces waste of resources.

c. It is a turning point for young people who thought tremendously about donation.

d. More people will be able to realize that the first step to making a donation is less attention and participation than a tremendous process, which can encourage more people to participate.


7-2 Expected Effect of Sponsors

a. You can expect a reduction in marketing costs.

b. By contributing to the society, we can help to improve the positive image of the company, and we can expect to have a friendly corporate feel for youth and young people.

c. Expansion of the sports industry and the proliferation of professional basketball can be expected.


7-3 Expected effect of sponsor

a. With budget cuts in the planning and easy participation in the public who do not come easily,

Opportunities for sponsorship are available.

b. We can expect to reduce the budget by not only the sponsor but also the partner company.

c. It is possible to diversify the activities of citizens' support activities of public institutions and induce a friendly positive image with citizens.


7-4 Raonato expectation effect

a. We can share our youth and enjoy the joy of realizing the service and sharing that we thought difficultly.

b. You will achieve a sense of accomplishment as a participant, not a third party.



Above.


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